min odling

odling, stad och mat

Mycket vatten har runnit genom krukorna…

2 Comments

Längesedan nu, så dags för en uppdatering. Vill ju inte glömma bort allt till nästa år!

Bild

Här hemma ser det ut som en djungel! Jag var alldeles för ivrig med bondbönorna, så de har blommat och är alldeles rangliga. Men kan inte med att slänga dem än..

Alla betor har skolats om senaste veckan, liksom squash och pumpa.

Bild

Tomaterna har fått stora fina krukor och en massa jord, så jag hoppas de blir fina.

Bild

Sättpotatis har införskaffats och de här hade lite för ynklig grodd, så nu ligger de på en jordbädd och gottar sig. Vi valde tre sorter i år, bland annat en sparrispotatis. Vi får se vi får se.

Bild

De stackars squash-plantorna går väl snart i blom. Men eftersom det är för kallt än så länge får den bo inne. Om inte annat kan vi ju i alla fall äta upp blommorna!

Author: minodling

Jag bor på Hisingen och har min odlingslott på 50 kvm precis runt knuten. Byabackens odlarförening heter föreningen som förvaltar området med lotterna. Jag (med hjälp av min familj) odlar grönsaker och blommor, men plockar också mycket vilt ätbart.

2 thoughts on “Mycket vatten har runnit genom krukorna…

  1. Kul att du förgrott så mycket. När jag ser det inser jag att jag ju köpte lite sallad och gurkfröer som jag glömt… ..blev en bra påminnelse. Lycka till med fortsättningen!

  2. Härligt med allt grönt som gror härinne!

Leave a comment