min odling

odling, stad och mat

Ströbröd

1 Comment

Bild

Gammalt bröd blir ströbröd efter att fått torka ordentligt. Jag slänger ner alla möjliga gamla smulor i burken; till exempel de som är kvar i knäckebrödsförpackningen och flingpaketet. Bra blir det, och man slipper köpa sånt som man liksom ändå ha hemma! 

Author: minodling

Jag bor på Hisingen och har min odlingslott på 50 kvm precis runt knuten. Byabackens odlarförening heter föreningen som förvaltar området med lotterna. Jag (med hjälp av min familj) odlar grönsaker och blommor, men plockar också mycket vilt ätbart.

One thought on “Ströbröd

  1. bra sätt att även ta om hand om bröd som blivit misslyckat hårda av för mycket mjöl…. vad sägs om mitt vitlöksströbröd….passar kanske inte till paj och kakor men super till köttbullar….

Leave a comment