min odling

odling, stad och mat

Nysått

2 Comments

Idag hamnade slingerkrasse, basilika, solrosor, salladslök och alfons-ärtor i jorden. De redan stora ärtplantorna har fått grenar att klättra på också. Bild från i fredags på ärtplantorna är allt jag har att bjuda på.. 

Bild

Efter helgens sol är de desto ståtligare! Pumpafröna från en affärspumpa har också börjat titta upp. De är ju mest på prov, vet inte alls om det funkar men gro kunde de i alla fall!

Author: minodling

Jag bor på Hisingen och har min odlingslott på 50 kvm precis runt knuten. Byabackens odlarförening heter föreningen som förvaltar området med lotterna. Jag (med hjälp av min familj) odlar grönsaker och blommor, men plockar också mycket vilt ätbart.

2 thoughts on “Nysått

  1. Kul med lite inspiration till nya saker att odla! Än så länge odlar jag på balkongen men står i kö till en kolonilott och hoppas få en nästa år.

Leave a comment